Integració de les competències bàsiques en la programació d’aula

15 nov.

Philippe Jonnaert (2002) exposa que la noció de competència fa referència a «un conjunts d’ele­ments (sabers, sabers fer, sabers ser) que un individu pot mobilitzar per enfrontar-se a una situació amb èxit». Queda clar, per tant, que només té sentit treballar les competències des de les àrees (on es desenvolupen els sabers, els sabers fer i els sabers ser), per la qual cosa el fil conductor de la nostra programació són els continguts que el currículum marca per a cada curs de l’Educació Secundària.

Una lectura atenta dels objectius i dels continguts del currículum ens fa adonar que estan redactats en format competencial, és a dir que integren en la seva redacció el desenvolupament de les competències. La manera de disposar i treballar aquests continguts facilita el progrés competencial de l’alumnat. Abans de concretar una mica més el treball sobre cada competència, volem posar de manifest que l’estructuració del manual en unitats didàctiques com les que presentem és l’eina que ens facilita un treball orientat a l’acció i la mobilització de sabers per part de l’alumnat.

+ Llegir més

Deixa un comentari