Quadern de llengua

El llibre de text es complementa amb el Quadern de llengua, on apareixen tots els exercicis relatius al Bloc de llengua de cada curs. Volem destacar una sèrie d’avantatges d’aquest sistema de treball:

a)         En primer lloc, el Quadern permet tenir recollits en un mateix espai tots els exercicis que els alumnes van fent al llarg del curs, de manera que se’n pot fer un seguiment per part del professorat i una consulta sistemàtica per part de l’alumnat. Si bé es cert que molts nois i noies són molt en­dreçats, el desgavell que suposa el seguiment de llibretes o quaderns en alguns casos pot veure’s compensat amb aquest recurs.

b)         En segon lloc, el fet que els exercicis es facin en el mateix quadernet estalvia un temps preciós a classe de còpia d’enunciats, taules, etc. Som favorables al fet que l’alumne incorpori els enunciats en la seva llibreta per tal de conscienciar-se del que ha de fer, però hem reservat aquesta activitat per als exercicis de les unitats didàctiques. En els exercicis de llengua volem remarcar la sistema­tització dels aprenentatges, i disposar del Quadern de llengua permet avançar amb més celeritat.

c)         En tercer lloc, el Quadern de llengua entra en diàleg amb el Bloc de llengua del llibre de text: per la seva ordenació, per l’advertència inicial en cada lliçó del quadernet que remet al bloc correspo­nent i, finalment, pels exercicis que reclamen una consulta del bloc per poder ser resolts.

d)         L’ordre de resolució dels exercicis, evidentment, s’ha d’adequar al ritme que marqui el professorat. L’ordre que proposem és un dels possibles, però n’hi ha molts altres de lògics i raonables.

e)         Tots els quaderns de llengua del projecte acaben amb un portafolis. A 1r i 2n curs, amb un Por­tafolis ortogràfic; a 3r i 4t curs, amb un Portafolis de reescriptura. Aquest instrument està orientat a la reflexió sobre els errors i les millores que els alumnes fan en les seves produccions escrites. El fet que aquestes reflexions quedin recollides en un espai pretén fomentar l’aprenentat­ge significatiu per part de l’alumnat. La gestió dels portafolis ha de ser a càrrec dels aprenents, però haurà de ser supervisada pel professorat.

Coordinadors del projecte

Joan Busquets

Joan Marc Ramos

Una resposta to “Quadern de llengua”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Quadern de llengua « Projecte Eines - Novembre 29, 2012

    […] Quadern de llengua […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: